Leserbrev til Postens kundeservice

Leserbrev til Postens kundeservice

Hei

undertegnede har vært i kontakt med dere på telefon 11/10- 10:20 og ble anbefalt e-post hvor jeg forklarer saken.
Etter nedleggelse av postkontor i sentrum ble min pakkehenting overført til Rema100 i sentrum som har samme postnummer som oss (2815). Så etter en tid ble pakkeutlevering overført til Rema 1000 Gjøvik stadion med postnummer 2821. Dette medfører reise gjennom sentrum av Gjøvik siden vi er bosatt i søndre del av byen og dette utleveringsstedet ligger i nordre bydel. Samtidig er det også post i butikk med pakkeutlevering på postnummer 2816 COOP extra i Valdresvegen 6 som ligger akkurat på skillelinje mellom 2815/2816. For oss betyr det en kjøretur på mellom 10-15 minutter (avhengig av trafikk i sentrum) til 2821 mot maks 5 minutter til nærmeste sted som også faktisk ligger nærmere en pakkeboks ved Esso strandgata med postnummer 2815.
Jeg har forespurt om det lar seg gjøre å endre dette via “min side” på posten, noe som ikke lar seg gjøre da dette ikke er manuelt valgt men automatisk plukket ut.
Jeg måtte i så fall legge inn annen adresse ved eventuelle nettbestillingere hver gang dette skjer. Dette blir noe tungvint i vår moderne dataverden og det er heller ikke alle nettsteder som tilbyr denne tjenesten.
Jeg har til tider også mottatt varer fra andre speditører og det har ikke vært noe problem med leveringssted.
Når dette er sagt må det tillegges at det for.en del av Gjøviks befolkning innenfor 2815 vil være mest hensiktsmessig med pakkehenting på 2821 istedenfor 2815 mens det for andre vil være det motsatte.
Coop extra er i så godt som gangavstand for mange med 2815 på den siden av byen, mens de er avhengig av transport til 2821. For mange eldre som ikke har egen bil vil dette kunne by på problemer også delvis grunnet offentlig transport. Det samme gjelder for de med nærmest tilknytning til 2821.
Mitt hovedspørsmål er derfor hvorfor det ikke lar seg gjøre å endre systemet slik at hver enkelt kunde kan legge inn sitt nærmeste “Post i butikk” da dette sikkert ikke er enestående for Gjøvik.
Hilsen Frode Ivar Ingvaldsen
Følg oss eller del innholdet med vennene dine:

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

3 × 5 =